18. juni 2009

Et litet sommerkort :)

På tirsdag tok jeg om ikke verdensrekord så hvertfall ny personlig rekord! Jeg laget 5 kort på 1 time :-0

Jeg anbefaler ingen det stresset jeg hadde på tirsdag...Fred jobba i Oslo så jeg måtte ordne alt sjøl...Mye skal skje i løpet av en sånn dag....Alt fra å være med mellomstemann til reguleringstannlegen, handle blomster, mat, møte Kamilla på skoleveien, bake eplekake, klippe håret på begge guttene, style de på håret, stryke penklær, rydde masse rot i huset, ordne litt middag, spise, dusje og til slutt lage kort...for så og endelig dra på skoleavslutning...pust...Jeg var slakt på kvelden kan man si...

På nøyaktig en time laget jeg 5 kort i forbindelse med sommerhilsen til lærerne til guttene. (Hadde ikke tid til å ta bilde av korta så jeg laget et tilsvarende kort i dag). Jeg startet helt fra scratch uten å ha planer om hvordan jeg skulle lage korta. Jeg hadde ikke tid til å tenke særlig lenge. Korta måtte hvertfall bli enkle. Sommerstempelet bestemte jeg meg raskt for å bruke og laget kort ut i fra det. To av korta skulle være til menn, men jeg valgte å lage alle korta like - det måtte jeg for å ha kjangs til å bli ferdig i tide.
Arka jeg valgte å bruke var derfor Blue Awning fra K&Company. En nydelig arkserie :)
Størrelsen på kortet er 10x10 cm
Den bakerste matten er 9x9 cm, de påfølgende mattene er 7x7 cm. Den smale stripa er 3x10 cm.

Stempelet er fra Kreativ Hobby sitt eget design. (hånda skalv av stress da jeg skulle klippe det ut...fnis).
Jeg limte på en runding på 4 cm i diameter, av Bazzilpapir, for å stive opp stempelet litt for så å ta på 3D-puter.
Jeg pyntet med liten sommerfugl fra Kare-Marie Klip, tiny alphas fra Making Memories (Kamilla) og papirroser i tre forskjellige størrelser og farger. Stilken krøllet jeg rundt en tynn strikkepinne.
Alle kanter er svertet med creamy brown.

Koselig du er innom og kikker :) Legg igjen en kommentar og jeg blir veldig glad altså :-)

Men hjelpe meg nå er det på tide å sove.
Det kommer bilder av et kort jeg laget idag...men det får jeg legge ut i morgen.
Zzzz



3 kommentarer:

Sylvia sa...

Litt av en dag du hadde, ja! Imponerende flotte kort du laget på så liten tid, kjempesøte. Og disse kortene vil jeg si passet like godt til både menn og kvinner, fargene i mønsterarket var jo flotte til begge.

Marianne/skorpionen sa...

Sannelig litt av en stressende dag du hadde.
Men likevel må jeg si du klarte å lage hastverkskort uten at det bærer preg av å være akkurat det. Flott oppsett og lekre farger.

Klem
Marianne

Kari sa...

Jeg er kjempeimponert over hvor kreativ du kan være på så kort tid! Knallflotte kort som jeg er sikker på at lærerne satt pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...